'חפש את המטמון בתערוכה' -סיור וירטואלי לילדים ולכל המשפחה- בתערוכה מפשוט למופשט- דני קרוון ועתר גבע

גלריה GH גבעת חביבה לאמנות שמחה לפתוח חוויה ווירטואלית בתערוכה לילדים ולמשפחה
המציגה אפשרות לחוויה אמנותית משפחתית של סקרנות, למידה וגם של הנאה גדולה
תוכלו ליצור ליצור הרפתקה משותפת משלכם והכל מהבית: משחק 'חפש את המטמון' בעזרת התערוכה הווירטואלית.

נתחיל?

עקבו אחר ההוראות ולהתחיל לשחק - מתחילים!

1. מוזמנים לצפות בתערוכה הווירטואלית שלפניכם יחד:

Powered by emaze

2. כעת פיתחו את התערוכה הווירטואלית (בחלון נוסף) עם אפשרות
    לטייל כרצונכם בין העבודות: לשם כך לחצו כאן

3. לפניכם מפת 'חפש את המטמון' אתם מוזמנים להשתמש בה כאן או
    להדפיס אותה. 
להדפסה- הורידו את המפה כאן







4. עכשיו כשאתם מצוידים במפה ובתערוכה- אתם מוכנים לשלב     
   השאלות: התשובה לכל שאלה מובילה אל התחנה הבאה.
   בכל שאלה תוכלו להיעזר ברמז (רק אם תצטרכו)

                                       
בהצלחה!
חפש את המטמון בתערוכה מפשוט למופשט
יצאנו לדרך והנה השאלות:

         א.       התחנה הראשונה שלנו היא עבודה שיכולה להזכיר את קו האופק ..
     (רמז: היא משקיפה על הכניסה)
 כעת שמצאתם אותה שאלו את עצמכם או את מי שאתכם:  מה עוד אפשר לראות בה? 
 עבודה כזו היא עבודה מוּפשטת- הכוונה לעבודה בה לא מציירים משהו מוגדר וברור.
 דבר מוּפשט הוא דבר שאינו ניתן למדידה, שאין לו צורה ברורה.
 שאלה למחשבה: יש לזה קשר לפשוּט? שאלה לא פשוּטה בכלל..

         ב.      התחנה הבאה שלנו קשורה בצורות!  בתערוכה מסתתרות להן צורות רבות -  ריבועים, משולשים ואפילו עיגולים.. חפשו עבודה עם עיגול

(רמז: היא תלויה על הקיר)

נסו לדמיין ביחד מאילו חומרים עשויה היצירה הזאת?
יש כל מיני סוגים של אמנות מופשטת. אחד מהם הוא 'גאומטריה מופשטת', יודעים מה זה גאומטריה? הכוונה ליצירה מופשטת שנוצרת באמצעות שימוש בצורות גאומטריות שונות. חלק גדול מאד מהעבודות של דני קרוון הן כאלו. בעצם כל דף או קנבס הוא צורה גאומטרית של מלבן או מרובע.. למה בעצם לא עיגול או משולש?

          ג.       גם בתחנה הבאה מסתתר עיגול! הפעם זהו עיגול מיוחד מאוד.  העיגול הזה קרוב מאוד אליכם אבל הוא מסתתר ולא תמיד גלוי לעין. 

(רמז: הוא לא מפסיק לזוז)

           שאלו את עצמכם ואת מי שאתכם - מי האיש שנמצא שם? איך הוא קשור לתערוכה?
           האיש הזה צייר בחול מאז שהילד, האם גם אתם אוהבים לצייר בחול?

         ד.      האיש שמצאתם הוא אחד האמנים המציגים בתערוכה. בין העבודות שלו יש אחת שאפשר גם להריח….  התחנה הבאה נמצאת שם.
(רמז: החלקים השונים ביצירה הם צורה גאומטרית אחת וביחד הם יצורים צורה גאומטרית אחרת. )
הגעתם? כמה חלקים יש לעבודה הזו? _______
אילו היה בה רק חלק אחד, האם זה היה משנה את המשמעות שלה? 
העבודה הזאת נוצרה בשנת 2007 בתל אביב. כאן היא נוצרה מחדש באופן שמתאים למקום הזה והיא תישאר גם אחרי שהתערוכה תסתיים. לעבודות שתלויות במקום קוראים באמנות: 'עבודות תלויות מקום'
.

         ה.      בתערוכה יש הרבה עבודות שאחד מן החומרים בהן הוא אדמה. התחנה הבאה היא אחת מהן, אך אצלה יש תחושה של אדמה בקועה דווקא בחלק שהוא לא אדמה,
חפשו אותה.
(רמז:
היא איננה בודדה, יש לה בן זוג!)
           מה זה מזכיר לכם? איך אתם חושבים שאפשר ליצור עבודה כזו? מעניין....

          ו.      בתחנה האחרונה פגשתם זוג עבודות שהצבעים שלהם כמעט מנוגדים. בתחנה הבאה יש שתי עבודות בתערוכה שהצבעים שלהם "הפוכים" לגמרי, מצאו אותן!
אם הייתם יכולים לגעת בעבודות האלו, דמיינו מה ההבדל שהייתם מרגישים בידיים בין שתיהן?  בעולם האמנות שני הצבעים חשובים במיוחד, פעמים רבות הם משמשים כרקע, לפעמים גם כ'צבע' ולפעמים אפילו משתמשים בהם ממש כמו חומר עם עובי כמו בעבודות האלו

          ז.      התחנה הבאה מלאה בצבעים "חמים". צבעים חמים הם צבעים שנותנים לכם תחושה חמימה בגוף, כמו אדום, צהוב, כתום וחום. צבעים קרים הם צבעים
שנותנים הרגשה מקררת כמו כחול וסגול. חפשו זוג עבודות עם צבעים שמחממים אתכם. 
(רמז:
בתחנה הזאת מסתתרת לה מאובן של שממית קטנטונת.)
דמיינו את זוג העבודות האלו בגודל היד שלכם, האם הן היו אותן עבודות?
האמן שצייר את העבודה הזאת מצייר על הרצפה. ככה הגיעה לשם בעצמה השממית.

         ח.      כל הכבוד, אתם אלופים! התחנה הבאה מזכירה את הילדות...  
(רמז:
אתם יכולים לראות את עצמכם בתוכה.)                                                                                                                                                              
שאלו את עצמכם ואת מי שאתכם: מה המשפט שכתוב אומר לכם?

         ט.     בתחנה הבאה נעבור למשהו קצת יותר פרוע – בתחנה הזו נמצאת עבודה סוערת. חשפו את העבודה הסוערת ביותר בתערוכה בעינכם ותגלו אם הגעתם לתחנה הבאה!
(רמז:
היא נמצאת מעל עבודה סוערת נוספת)
איך העבודה הזאת גורמת לכם להרגיש?  באמנות כל דבר יכול להשפיע על התחושות שלנו.
אולי תצליחו לחשוב יחד מה בעבודה גורם אצלכם לתחושות האלו?          
\
          י.      בתחנה הבאה נמצאת עבודה שלמרות שהיא לא זזה יש בה תחושה של תנועה.            
(רמז: העבודה מופיעה בפוסטר ההזמנה של התערוכה)
מה לדעתכם בציור יוצר את התחושה של התנועה?
שאלו את עצמכם ואת מי שאתכם מבין כמה אפשרויות: א. הצבעים ב. הקווים הישרים ג. הקווים האלכסוניים

        יא.     גם בתחנה הבאה יש תנועה, אך היא זזה קצת באופן שונה!
(רמז: אולי הייתם במקום שהעבודה צולמה בו, הוא בנגב!)
העבודה הזאת נעשתה על ידי אמנית אחרת כמחווה לאחד האמנים שמציגים בתערוכה.
מה אתם חושבים על הסוג הזה של אמנות?

בתחנה הזאת אפשר לראות את אחת העבודות הפיסוליות הגדולות שנבנו בארץ על ידי האמן דני קרוון, שנקראת בשמה העממי: אנדרטת הנגב.
 

        יב.    התחנה הזאת מורכבת משני דברים – מחומר אחד שאפשר לקרוא אותו, ומפעולה שעל ידיה אפשר להתחמם. 
(רמז:
ש לה שובל. )
מה אתם חושבים עליה? אם תסתכלו מקרוב תוכלו למצוא בה סימני חיים שונים. מה מצאתם?

         יג.     כל הכבוד! עוד מעט תגיעו... התחנה הבאה דומה מאד לזו שאתם נמצאים בה כעת, רק שיש ממנה שניים ובתוכה תוכלו למצוא גם שני משולשים גדולים.
(רמז:
היא נמצאת בחוץ)
שאלו את עצמכם ואת מי שאתכם, איך לדעתכם נוצרו והגיעו לכאן העבודות האלו?

        יד.     התחנה הזאת קצת מפוזרת….. יש בה כמה חלקים ש"נפלו".  
          (רמז: היא מזכירה פאזל)
הגעתם? מעניין לחשוב, מה בעצם הופך אותה לעבודה אחת?

        טו.   עשיתם זאת, כבר מגיעים: תחנה אחרונה! בתחנה הזאת יש משהו שצומח בתוכה.           
      האם אתם יודעים מהו הצומח הזה? ומהו מסמל?
      (רמז:
זו עבודה שניתן להסתובב סביבה)

למציאת המטמון:
חפשו באותה עבודה משפט כתוב...

 מצאתם?

 יופי!

 המשפט הזה נכתב על ידי דני קרוון כחלק מהעבודה, דני מקווה כמונו  וכמו כל המקום הזה שנקרא גבעת   חביבה שנחיה בשלום עם שכנינו ושעצים צומחים שמסמלים שלום יהיו הגבולות בינינו כמו שהיה פעם.

 אנחנו מקווים שתיקחו עמכם את "המטמון" והתקווה הזאת לכל מקום.
 תודה ששיחקתם אתנו!
________________________________________________________________________________________________________
     התשובות:

א. עבודה מספר 1
ב.  עבודה מספר 13
ג. עבודה מספר 11
ד. עבודה מספר 16
ה. עבודות מספר 3 ו-4
ו. עבודות מספר 14 ו-15
ז. עבודות מספר 7 ו-8
ח. עבודה מספר 12
ט. עבודה מספר 19
י. עבודה מספר 16
יא. עבודה מספר 9
יב. עבודה מספר 20
יג. עבודה מספר 18
יד. עבודה מספר 10
טו. עבודה מספר 17