חסר רכיב

אזור הדמדומים

תערוכה קבוצתית

גלריה גבעת חביבה לאמנות

17.6.23-22.4.23

אוֹצרת: סבטלנה רינגולד

פתיחה: שבת ה- 29.4.23, 12:00


 

אמנים משתתפים:

פריד אבו שקרה, אתי אברג'יל, שי אזולאי, גלעד אפרת, חמודי גנאם, טליה הופמן, מנאר זועבי, מיכאל חלאק, יובל יאירי וזהר אלעזר, תמר נסים, ניצן סט, אמי ספרד, רון עמיר, דורון פישביין, נירה פרג, רועי קופר, מיקי קרצמן, אסף שושן.


התערוכה "אזור הדמדומים" מבקשת להפנות את תשומת ליבנו אל מצב הפליטים בארץ, בהתייחסה לסוגיות של חציית גבולות, זכויות בין-לאומיות, היעדר זכויות והפקר. תערוכה זו היא בבחינת ניסיון נוסף לסמן את הכאב הטמון בקרנבל התחפושות ששמו "מדינה". שאלות אתיות בנוגע לניכוס, התחזות, פטרנליזם וקולוניאליזם מאפיינות את השיח האמנותי כיום בעיסוקו בשאלת הפליטות וההגירה בפרט ובכאב האנושי של קבוצות מודרות בכלל.

תופעת ההגירה והפליטות בעולם כבר אינה ניתנת להתעלמות או הקטנה ובמובנים מסוימים ניתן להתייחס אליה כ"מהפכת הפליטות"; מהפכה שקטה אולי, אך כזו המשנה עמוקות את המרקמים האנושיים בתוך כל מדינה.
בארץ, תופעת הפליטות מאתגרת את התפיסה הדמוגרפית של ישראל כמדינה יהודית. תפיסה זו היא המאפשרת את ההדרה מצמתי הכוח והנִראוּת של כל זהות אחרת שאינה מתיישבת עם זו המוגדרת כיהודית באידיאולוגיה השלטת.
האמנים הישראלים המציגים, יהודים וערבים, מנסים לחשוף, לספר ולתווך את התחושה שלא באמת ניתן להבין את האחר ואת כאבו; אך גם אם ידיעת האחר אינה ממין האפשר – הכרה והוקרה, למידה וחמלה, לצד פיתוח אסטרטגיות משותפות של התנגדות וכבוד הדדי, מתבקשות היום יותר מתמיד.


לסיור הווירטואלי בתערוכה בקרו:



 

______

גלריה גבעת חביבה לאמנות בוחנת, מעלה וחוקרת את המשותף על רבדיו השונים. ערכים של חברה משותפת, שיח רב תרבותי וקידום המרקם הרב תחומי באמנות. הגלריה מציגה אמנות הנותנת במה לאמנים מאוכלוסיות וקבוצות שונות בחברה הישראלית בדגש על החברה היהודית והחברה הערבית.

______
להזמנת סיורים, הדרכות אינטראקטיביות וסדנאות בהשראת התערוכה לקבוצות –
אילנה  בטל: 052-5324512 |   artgivathaviva@gmail.com

______
פתיחה:
שבת ה- 29.4.23, 12:00

מקום: גלריה גבעת חביבה לאמנות

אוצרת התערוכה: סבטלנה רינגולד

אוצרת ראשית: ענת לידרור

שיח גלריה: 27.5.23 , 12:00

נעילת התערוכה:  17.6.23

שעות פתיחה:  ראשון - חמישי 16:00 - 9:00  | שישי 13:00 -11:00 | שבת 14:00-10:00 


תמונות נוספות מהתערוכה כאן


טקסט אוצרות עברית


TWILIGHT ZONE

منطقة الغسق

 


תמונות: טל בדרק

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

פליטןת, הגירה, גרוש

אירית בן משה | 22/4/2023

בעוד העולם הליברלי טוען לזכויות אדם באשר הוא/היא, בפועל, המסגרות הפוליטיות משאירות המונים בחוץ.

חסר רכיב