חסר רכיב

'לצאת מהבועה' - 2018


תערוכת הצילום 'לצאת מהבועה' מציגה מבט ייחודי, אחר ושונה של קבוצת הנוער המשותפת של תכנית ב'עיניים אחרות' 2018 אל תוך חייהם של בני נוער ערבים ויהודים רגע לפני הפיכתם לבוגרים ומנהיגים (מובילים) בחברה הישראלית דרך עדשת המצלמה .
במשך השנה הקבוצה המשותפת למדה את רזי הצילום ואת כוחה של תמונה בהעברת מסר, בהמשך יצאו יחד אל הסביבות והישובים בהם התארחו בבתיהם של המשתתפים תוך הכרות עם משפחותיהם. בכל ביקור אצל משפחה הבית וסביבתו הפכו לזירת צילום עבור חברי הקבוצה.
התערוכה לצאת מהבועה מציגה הלכה למעשה אוסף תובנות של חברי הקבוצה שתומצתו לתובנה מרכזית על היותנו חיים בבועה ועל הרצון והאומץ הנדרש כדי לנסות ולצאת ממנה.
הבועה כולאת כל אחד ואחת מאיתנו בתוך סביבת הנוחות שלנו, הסביבה אליה נולדנו ואליה אנו רגילים.
חברי הקבוצה הגיעו יחד לתובנה שעליהם לנפץ את הבועה הזו ולהתחיל להתמודד עם אמת שונה משלהם; כי עליהם למצוא דרך להתמודד עם קושי ואי הסכמה, ולהסכים להתבונן ולדון בבעיות והדילמות שיש בחברה הישראלית המשותפת.
המפגש הבין תרבותי מצריך תעוזה, לצאת ממקום הנוחות, להיות נכון להכיר פנים אל פנים שפה, תרבות, מסורת ומנהגים שונים ולהסכים להכיר חברים חדשים שחיים ממש כאן בצדו השני של הכביש.
היציאה מן הבועה אינה מעידה רק על שוני אלא גם על דמיון ומקומות זהים כמו הצורך של כולם להרגיש ולחיות באופן שווה.
דרך המבט המשותף המיוחד הזה, המציגים מציעים גם לצופים להבין באיזו בועה הם בעצמם חיים, עד כמה התחושה של לצאת מהבועה יכולה להיות מאיימת ומרתיעה אך יחד עם זו מרתקת ומשמעותית ואפילו: מהנה!
אנו מזמינים אתכם הצופים להגיע עם ראש פתוח, לקחת חלק בחוויה ולצאת מהבועה שלכם.
רמה יאזמה, ראוף אבו פנה, מנחי התכנית.
מפי משתתפי התערוכה:
"בשבילי הבועה זה ה"מוסד", לצאת מהבועה מבחינתי זה לצאת אל העולם ולהיות פעיל" נוגה
"לצאת מבועה עבורי זה להיכנס לבועה גדולה יותר" טארק
"הבועה מטרתה להאמין בעצמך, מספיק להאמין בעצמך בשביל לצאת ממנה ולא לבגוד באמונה שלך" שקד
"הבועה היא אזור הנוחות שלי, היציאה מהבועה מהווה פעולה שלא בהכרח נוחה לי שלא יהיה לי קל לבצע, להיחשף ולהסכים להיפתח למשהו חדש" ענוג
לצאת מהבועה זה לצאת מהמסגרת, להיפתח לעוד דברים, להכיר עוד ולא רק להכיר את החיים שלי, להגיע למקום אחר, לשגרה אחרת" גל אייזנר
"הבועה בשבילי היא דברים נורמליים, לצאת ממנה זה לעשות דברים חדשים" עבדאללה
"עבורי לצאת מהבועה זה להכיר ולהיפתח לדעות אחרות שאני לא מכירה" תמי
"בשבילי להיות בבועה זה אומר לפעול ברגעים כמו שאני רוצה ולא כמו שאני צריכה ולהאכיל את המפלצת, לצאת מהבועה זה לפעול לא כמו שאני רוצה אלא כמו שאני צריכה ולא להאכיל את המפלצת" אורי
חסר רכיב