חסר רכיב

אירוע חגיגי של מופעים -תנועה בגבעה


 

תנועה ציבורית והמרכז המשותף לאמנות גבעת חביבה מזמינים אתכם לאירוע חגיגי של פעולות פרפורמטיביות, מעגלי שיח והרקדה. דרך היכרות עם מושגי היסוד של תנועה ציבורית והתנסות גופנית בפרקטיקות של הקבוצה, נפעיל יחד את המרחב הציבורי כזירה של מפגשים בין גוף האזרח לגוף המדינה, בין פוליטיקה לאמנות.


לאירוע בשפה הערבית - حركة في الجبعاه حركة جماهيرية في جبعات حبيبه


יום שבת 18.06.2022 | 16:00 - 21:00  

הכניסה חופשית בהרשמה מראש על מנת שנוכל להיערך  כאן


 

17:00-17:40 יש בי סכנה: שבעה מגעים לימים של אי-אמון

בעקבות המגפה - בישראל, כמו במקומות אחרים בעולם - נדרשנו להגדיר מחדש את תפקידו של המרחב הציבורי, המקום בו אנו מופיעים כחברה. זה המקום בו זרים נפגשים ומגלים סולידריות, בו הגוף של האזרח פוגש את הגוף של המדינה. תנועה ציבורית אספה יחד תשעה פרפורמרים בני גילאים שונים, מילדות ועד גיל זקנה, המבצעים מסכת של שבע כוריאוגרפיות השייכות למרחב הציבורי.

 

18:00-19:00  מעגלי שיח ברוח הגבעה

באזור הדשא נקיים מעגלי שיח בהשראת מפגשי השומר הצעיר בגבעת חביבה, ונדבר על מושגי יסוד בפועלה של תנועה ציבורית.

19:15-20:15 פעולה חדשה: תנועה בגבעה

מאז הקמתה ב-1949, גבעת חביבה היא מרחב פדגוגי ואידיאולוגי פעיל שמהדהד את הברית הנצחית שבין נעורים וחזון. תנועה ציבורית מזמינה את הציבור למהלך תנועתי השתתפותי שיסמן את הקשר בין מורשת תנועות הנוער להווה האזרחי. תנועה בגבעה היא התכנסות חגיגית המפעילה את הקשר ההדוק בין מודעות פוליטית וארוס, בין אלימות ושותפות, בין חינוך ותקווה. 

 

16:00-21:00  תדרוך

לאורך היום יתקיים בכל 30 דקות מפגש בארבע עיניים בין צופה לסוכן תנועה ציבורית. במהלך הפגישה נפרשת רשת רחבה של קשרים בין תרבות ולאום, בין אוספי אמנות והגירה. תדרוך מבוסס על מחקר שערכה הקבוצה סביב אמנות פלסטינית שנוצרה בפלסטין לפני 1948, וחומרים מארכיוני גבעת חביבה אודות תנועות אידיאולוגיות שפעלו בארץ עם קום המדינה

 

20:15- 21:00 הרקדה

מובילי פעולה: דנה יהלומי, גלי ליבריידר מועלם, ניר שאולוף | אוצרת: ענת לידרור | משתתפים: משי אולינקי, רונן אולינקי, מיכל הירש, זהר הספרי, מעין חורש, גלי ליבריידר מועלם, ארז לוטן, אבשלום לטוכה, תומר לנדמן, יניב סגל, ניר שאולוף | ניהול סטודיו: יעל בן עמי | צילום: ריצ'רד אסטיי | ייעוץ אמנותי ועיצוב הזמנה: ליהי לוי | ׳יש בי סכנה׳ הופקה ע״י פסטיבל הרמת מסך 2020.


התדרוך עם סוכן תנועה ציבורית הוא בהרשמה מראש בלבד בשליחת מייל לכתובת: debriefingsession2@gmail.com

_______________________________________________


על תנועה ציבורית:

תנועה ציבורית היא גוף מחקר פרפורמטיבי הלומד ומייצר פעולות במרחב הציבורי, צורות של סדר חברתי, כוריאוגרפיות של ציבור, טקסים פומביים וסמויים. תנועה ציבורית מתעניינת באפשרויות הפוליטיות והאסתטיות הטמונות בקבוצת אנשים שפועלת יחד.

 

מאז הקמתה תנועה ציבורית חקרה את התקנות, הכוחות והקונפליקטים, את מערכי הזהות, ותחושות השייכות המעצבים את הדינמיקה של החיים הפוליטיים במרחב הציבורי. התנועה נוסדה בדצמבר 2006 על-ידי עומר קריגר ודנה יהלומי, משנת 2011 יהלומי עומדת בראש הקבוצה.

 

לאתר תנועה ציבורית: http://www.publicmovement.org/he/


האירוע מתקיים בתמיכת מפעל הפיס 



פרסומים:

  • באתר גבעת חביבה כאן
  • באתר חבצלת כאן
  • באתר התנועה הקיבוצית כאן
  • באינסטאגרם כאן
  • בפייסבוק כאן

 


תמונות מתוך האירוע- צילום: כפיר בולוטין

 

 

חסר רכיב