חסר רכיב

קלודט זורע

ראש תכנית AIR GHAC ומייסדת שותפה, אמנית ,מעצבת אופנה, אוצרת 
ומרצה בכירה.


קלודט זורע נולדה וגדלה בצרפת. היא אמנית ומעצבת אופנה המתגוררת בתל אביב. מתחילת דרכה עברה לחשיבה וייצור תלויים הדדיים של אמנות ועיצוב.

בהתחשב באמנות כאמצעי ישיר יותר לבטא את תפיסותיה, הפרקטיקה שלה עיצוב אפשרה לה ליצור אופנה אינטואיטיבית וכך לפענח את מורכבות תהליך היצירה שלה.

בשנים האחרונות פרויקטים נוספים חרגו משדות האופנה והאומנות והביאו אותה לעסוק בתחומי ידע ויצירה נוספים הקשורים להוראה באקדמיה, לאוצרות מול מוסדות משפיעים.
הפרקטיקה של זורע עוסקת בעיקר בהתקשרות פוטנציאלית בין האדם, האובייקט והתופעה הרגילה, אם הם מורחקים מהמרחבים והמצבים הטבעיים שלהם.

בעבודותיה של זורע, תהליך המניפולציה מתרחש בעיקר באמצעות פעולות ונרטיבים של יחסי גומלין קורלטיביים, סטיות ושינויים המתייחסים למעשה לאירועים האמיתיים הקשורים לרב בבידוד, באלימות, במנהגים תרבותיים כשיקוף ישיר של המציאות העכשווית שאנו חיים בה.
זורע חוקרת חפצים ואירועי חיים כמעין ארכיונים טעונים המשתווים לתופעות הריאליסטיות המתרחשות במרחב חיי היומיום.

האירוע אורדינרי משוחזר במרחב דה-קונטקסטואלי, שבו האובייקט הוא ביטוי של עצמו המתקיים אל תוך קונטקסט עכשווי של דיכוי שיטתי מתמשך. במצב כפול זה, האובייקט מאבד את משמעותו בכך שהוא ימשיך לבטא את עצמן בתוך הנפילה של עצמו.

דרך אשליה של אמת פוטנציאלית, מתכוון זורע לגרום לצופה להזיז דימויים מבנים מנטליים בצורה קוהרנטית על פניו ולנסח באמצעות מבטו הספקולטיבי והמדוד את ההיבטים הפלואידית של המציאות כפי שהוא חווה אותם בינו לבין האובייקט.
חסר רכיב