חסר רכיב

קול קורא לתכנית רזדנסי קבוצתית לבוגרי מוסדות אמנות יהודים וערבים


תכנית שהות משותפת יהודית - ערבית במרכז המשותף לאמנות גבעת חביבה
נובמבר 2022 - ינואר 2023

גבעת חביבה - המרכז לחברה משותפת גבעת חביבה שואף לבנות חברה כוללת ומלוכדת חברתית בישראל על ידי שיתוף קהילות מפוצלות במאמץ קולקטיבי לקידום דמוקרטיה ישראלית בת קיימא ומשגשגת המבוססת על אחריות הדדית, שוויון אזרחי וחזון עתיד משותף. גבעת חביבה היא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם על ידי התנועה הקיבוצית בשנת 1949.
כארגון אזרחי גבעת חביבה מחויבת לחלוטין לאתגר את דרכי הצגת האמנות לציבור ואת האופנים בהם ניתן לפתח אותן באמצעות עבודה בהקשרים חברתיים.


המרכז המשותף לאמנות בגבעת חביבה פותח לראשונה בארץ קול קורא לתכנית רזידנסי קבוצתית בת 3 חודשים בתנאי שהות מלאה עבור אמנים יהודים וערבים בתחילת דרכם (בוגרי מוסדות אמנות המסיימים השנה ובוגרים מן השנתיים האחרונות).


AIR GHAC נועדה להבטיח פלטפורמה יצירתית לטובת מחקר, מפגש בין אמנות וקהילות מגוונות ופיתוח של פרויקטים אמנותיים. פלטפורמה זו כוללת מרחבי עבודה, מרחבי מגורים, מפגשים יומיומיים עם מוסדות החינוך הפועלים בגבעת חביבה ובסביבתה, מפגשים עם מוסדות אמנות ואמנים פעילים בישראל, אשר על סמך ניסיונם המקצועי ילוו את הרזידנטים הצעירים במימוש הפרויקטים האמנותיים שלהם במהלך שלושת החודשים של תכנית. AIR GHAC שואפת לקבל בברכה קבוצה רב תחומית של 12 אמנים צעירים, בוגרי אקדמיות ומוסדות אמנות מכל תחומי האמנות והעיצוב (אמנות פלסטית, מחול, מוסיקה, אדריכלות, כתיבה, קולנוע ועיצוב) אשר סיימו לאחרונה את לימודיהם.


עם סיום התכנית יוצגו הפרויקטים השונים בתערוכה בת חודש וחצי בגלריה GH גבעת חביבה לאמנות בלווי אירועים בתערוכה בהובלת משתתפי התכנית. תכנית הרזידנסי תכלול תקופת מחקר ופיתוח פרויקט - גוף עבודות חדש בגבעת חביבה ופעולות אמנותיות בשיתוף קהילות המקומיות בסביבתה, ובשיתוף רשת השותפים אשר ייקחו חלק בתהליך הרזידנסי מהארץ ומחו"ל.


הצוות האמנותי המלווה של התכנית


מנהלות התכנית:

-----------------------------
  • מתי - נובמבר 2022 - ינואר 2023
  • משך - 3 חודשים,
  • כמה -  2670 ₪ לחודש. התכנית מספקת לינה וכלכלה מלאה של 3 ארוחות ביום למשך 3 חודשים. מלגה מלאה של דמי ההשתתפות תינתן לכל מועמד/ת מתאימים בעלי צורך.

על ההצעה לכלול:

  1. תיק עבודות

2.     רעיון לפרויקט פוטנציאלי הנושא את מטרות התכנית, קורות חיים והצהרת אמן של עד  2,000 מילים הכוללים התייחסות למרכיבים הבאים:
(1) מדוע הנך מעוניין.ת להצטרף לתכנית זו
(2) במידה וקיים ניסיון בפעילות אמנותית העוסקת בחברה, אם כן פרט.י
(3) באיזה מידה הפרויקט המוצע על ידך יוכל להתכתב עם גבעת וסביבתה, אנא פרט.י
_____________________________________________


  • האמנים הצעירים מוזמנים להגיש את טיוטת הצעתם ל- AIRGHAC@gmail.com
  • בכל הקשור למועד האחרון להגשה, נא ליצור קשר אתנו או להשאיר פרטים בטופס הרישום
  • במידה והקריטריונים שצוינו מהווים קושי עבורכם, אתם מוזמנים לצור אתנו קשר בהקדם על מנת שנוכל לבחון את הסוגיה יחד


בשאלות ניתן לפנות לכתובת דוא"ל זו. או בטל' לרכזת התכנית –אמל מדלג בטל' 050-6488824


חסר רכיב